Schrijven voor het web
23-04-2019 Event

In weinig woorden het juiste zeggen. De juiste toon treffen. De relatie met de lezers goed houden. Nieuwe leden werven. In de praktijk valt het vaak tegen... Dat geldt voor kleine, maar ook voor grotere organisaties: wanneer meer mensen tegelijk voor de website werken, blijken dingen vaak niet goed op elkaar afgestemd. Bovendien zijn de inzichten in wat een effectieve webtekst is nogal aan verandering onderhevig.
 

Wat leert u tijdens de training?

Voordat we ingaan op de eisen waaraan een webtekst moet voldoen, gaan we eerst na hoe de relatie is tussen uw organisatie en de (potentiële) leden. Wat is er nodig om die relatie te verbeteren, om de vertrouwensband te versterken, om de leden te bieden waar ze ook behoefte aan hebben. Alleen op die manier kunt u uw teksten de power meegeven die nodig is.

Pas als dat duidelijk is, gaan we in op de meer technische aspecten van het schrijven, zoals

  • hoe moeten teksten voor het web worden opgebouwd
  • hoe kunt u de stijl en lay-out aanpassen aan het medium internet
  • hoe kunt u de juiste informatie selecteren voor uw lezers
  • hoe maakt u uw teksten prettig leesbaar voor internetgebruikers
  • hoe ondersteunt u op elke webpagina de identiteit van uw organisatie
  • hoe kunt u specifieke campagnes multimediaal opzetten
  • hoe maakt u uw website goed vindbaar voor zoekmachines

We spreken over teksten voor internet, maar daarbij horen natuurlijk alle e-teksten, inclusief elektronisch verstuurde nieuwsbrieven, mailtjes naar leden, wervingsbrieven enzovoorts.

We maken in deze training gebruik van de meest recente inzichten uit de vakliteratuur* en natuurlijk van onze jarenlange ervaring met verenigingen en brancheorganisaties. Hebt u het gevoel dat uw website en uw andere teksten voor verbetering vatbaar zijn? Dat het tijd is om betere interne afspraken te maken over de content? Of hebben de auteurs van de teksten op uw website behoefte aan meer trefzekerheid tijdens het schrijven? Meld u zich dan aan voor deze eendaagse training.
 

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training is bedoeld voor iedereen die teksten aanlevert voor gebruik op internet of die dat binnenkort gaat doen. Deze training is geschikt voor communicatiemedewerkers die hun functioneren willen toetsen aan de nieuwste inzichten. In veel organisaties is het bijeenharken van de content een moeizaam proces en vaak moeten aangeleverde bijdragen volledig worden herschreven. Deze training kan hierin verbetering brengen. Om die reden is deze training ook geschikt voor vakspecialisten, beleidsmedewerkers en bureaumedewerkers die af en toe content aanleveren of dat binnenkort zullen gaan doen.

- Partners -