syntens en metaalunie gaan samenwerken
Directeur Harm Jan Keijer van de Koninklijke Metaalunie en algemeen directeur Piet van Staalduinen van Syntens hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Het doel van de overeenkomst is om innovatie in de branche te stimuleren. De overeenkomst geldt tot eind 2011 en wordt zowel strategisch als operationeel ingevuld.

Innovatie is één van de speerpunten van het Metaaluniebeleid. Directeur Harm Jan Keijer van de brancheorganisatie: “Door innovatie kunnen onze leden ook in de toekomst concurrerend blijven ondernemen en nieuwe kansen in de markt benutten, door product- en procesinnovatie. Syntens heeft de kennis om dit soort innovaties te vertalen naar de ondernemerspraktijk. Daarbij vullen beide organisaties elkaar prima aan. De rol die Syntens vervult bij de technologische ondersteuning wordt door ons van groot belang geacht; een rol die wij ondanks de voorgenomen bezuinigingen graag door het huidige kabinet ondersteund zien.” Aldus een persbericht van Syntens en de Metaalunie.

In het kader van de samenwerking levert de Koninklijke Metaalunie de branchekennis aan en introduceert zij Syntens bij haar leden. Syntens gaat voorlichting en workshops organiseren om de innovatiethema's bij de leden van de vereniging onder de aandacht te brengen. Piet van Staalduinen, directeur van Syntens: “De samenwerking moet instrumenten opleveren waar Koninklijke Metaalunieleden in de praktijk mee aan de slag kunnen. Om dat te bevorderen gaan onze medewerkers adviestrajecten uitvoeren met leden die innovatieve ontwikkelingen in hun bedrijfsvoering willen integreren.”

Bron: machinebouw.net