nieuw rotterdam associatie symposium is succesvol
Het eerste Rotterdam Associatie Symposium, dat vanmorgen plaatsvond in Cultuur- en congrescentrum Podium O 950 is een succes gebleken. In totaal kwamen 45 organisatoren uit de wetenschappelijke (medische) sector en de verenigingsbranche bijeen om in een open setting kennis uit te wisselen over alle facetten die komen kijken bij het organiseren en binnenhalen van nationale en internationale congressen in Rotterdam. Met name de programma-invulling bestaande uit een ludieke “De Wereld Draait Door Sessie”, een inspirerende ‘tafellaken workshop’ en een informele netwerklunch werden hoog gewaardeerd door de deelnemers. Rotterdam Marketing/Rotterdam Convention Bureau heeft de intentie om het symposium jaarlijks terug te laten keren.

Het Rotterdam Associatie Symposium is een nieuwe aanvulling op een reeks van activiteiten en studiedagen die Rotterdam Marketing een aantal keer per jaar organiseert. Tijdens dergelijke dagen krijgen organisatoren van zakelijke evenementen de kans om kennis te maken met Rotterdam als congres- en evenementenstad. “Voor de wetenschappelijke sector en de verenigingsbranche ontbrak het echter nog aan een goed platform voor het uitwisselen en samenbrengen van kennis, ervaring en informatie”, zegt Vivi de Regt, accountmanager associatiemarkt Rotterdam Marketing. “Vanuit de markt zagen wij een behoefte om nog meer tot samenwerking en afstemming te komen tussen de diverse partijen. Het Rotterdam Associatie Symposium bleek een ideale tool om bepaalde vraagstukken te behandelen en in deze behoefte te voorzien”.