cnv vakmensen scoort met multichannel-strategie

Was het vroeger nog vanzelfsprekend dat je lid werd van een vakbond, tegenwoordig moeten vakbonden hun uiterste best doen om leden te werven en te behouden. CNV Vakmensen koos voor een multichannel-strategie om leden en niet-leden zo specifiek mogelijk aan te spreken, op een manier die past bij die doelgroep.

CNV Vakmensen en een team van theFactor.e ontwikkelden op basis van het Sitecore-platform kanalen voor zowel leden als niet-leden:
- de online omgeving van de vereniging bestaat nu allereerst uit de website cnvvakmensen.nl.
- de persoonlijke MijnCNV-omgeving, waar leden gegevens over hun lidmaatschap, werk en andere informatie kunnen vinden
- het blogplatform NEXTNOW is gericht op jongeren
- apps Vorstverlet en Koffiegeld.

De resultaten overtroffen alle verwachtingen: het doel van duizend nieuwe leden veel eerder bereikt dan beoogd en het aantal bezoekers, pageviews en CAO-downloads nam aanzienlijk toe en blijft nog altijd stijgen.

Bron: Computable

Lees meer