huidtherapeuten benoemen nieuwe voorzitter

Patrick Groenewegen is met ingang van 3 november 2018 de nieuwe bestuursvoorzitter van de Nederlandse Vereniging van Huid- en Oedeemtherapeuten (NVH). Hij volgt Sabine Uitslag op, die na bijna vijfenhalf jaar vertrekt.

Patrick Groenewegen is directeur bij de Ithaka-Academy en adviseur bij Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland (V&VN). Hij heeft verpleegkunde aan de Haagse Hogeschool en politicologie aan de Universiteit Leiden gestudeerd. Hij heeft onder meer gewerkt als verpleegkundige, als projectleider bij ggz-instellingen en als inhoudelijk persoonlijk medewerker van Sabine Uitslag, toen zij nog namens het CDA in de Tweede Kamer zat. Groenewegen is voorzitter van de Synode van de Oud-Katholieke Kerk van Nederland, sinds 2013.

In september werd bekend dat Uitslag vertrekt bij de NVH. De voormalige politica vond het tijd om het stokje door te geven. Sinds september is ze Chief Inspiration Officer bij FWG. Tevens is Uitslag directeur van de Nederlandse Vereniging voor Preventief Gezondheidsonderzoek in oprichting.