de liefste kikker van leo de boer

“Cas is mijn liefste kikker. Jaar in jaar uit zijn wij met 100 tot 120 lobbydossiers bezig. In 80% van de gevallen zitten we binnen no time op één lijn, in 20% van de gevallen is er meer discussie. Als het gaat om zelfregulering of wetgeving worden we uiteindelijk het altijd wel eens." Dit zegt scheidend directeur van het Verbond van Verzekeraars Leo de Boer in een interview met AM: op de vraag of hij het lastig vindt om alle kikkers in de kruiwagen te houden.

Een jaar geleden kwam de AFM met een pleidooi voor verplichte actieve transparantie voor de provisie op schadeverzekeringen. Dit pleidooi werd direct ondersteund door het Verbond van Verzekeraars, hoewel al snel bleek dat niet alle leden het eens waren met de openlijke steun voor provisietransparantie. Met name Cas Verhage van Nh1816 nam in stevige bewoordingen afstand van het voorstel. Actieve transparantie voor schadeverzekeringen ziet De Boer overigens niet als een middel om de kosten in de keten te drukken maar als een teken des tijds. “De maatschappelijke trend wint altijd."

bron AM: