knzb speelt in op flexibilisering

In een tijd van toenemend individualisme in de sport probeert de KNZB met een eigen trainingsplatform de ongebonden zwemmer aan zich te binden. Via Mijnzwemcoach.nl wil de zwembond haar eigen markt verbreden. In de toekomst ziet Ben Mansvelder, manager marketing, communicatie & partnerships bij de KNZB, ook commerciële kansen voor de bond.

Commerciële partijen als Strava en FitChannel weten met succes de ongebonden sporter te bereiken én te binden. De kracht van de platformen is dat zij, naast het sociale aspect, niet plaats- en tijdsgebonden zijn. Je kunt sporten waar en wanneer je maar wilt. De KNZB volgt met het vernieuwde platform Mijnzwemcoach.nl eenzelfde strategie. "Zwemmen wordt door een grote groep mensen beoefend als tweede sport, naast bijvoorbeeld voetbal, tennis, korfbal etc. Deze groep zwemmers hecht over het algemeen veel waarde aan keuzevrijheid, oftewel: ze wil zelf bepalen waar en wanneer ze hun baantjes trekken. Het platform stelt ons in staat in contact te komen met mensen die we voorheen niet binnen onze klantgroep hadden", zegt Ben Mansvelder, manager marketing, communicatie & partnerships bij de KNZB.