wat is de beste reactie?

Stel dat een marktonderzoeksbureau in je sector gaat vragen wat leden en niet-leden vinden van de belangenbehartigers die actief zijn. Hoe zou je dan als vereniging reageren op de uitkomsten?

Het overkwam de belangenbehartigers voor boeren, ZLTO, LTO Noord, LTO/NOP LLTB, POV, NMV, Dutch Diarymen Board en NAV. Het oordeel van de leden van de organisaties liep in dat onderzoek uiteen van een 5,0 tot boven een 7. Opvallend is ook dat bij de LTO-organisaties de tevredenheid op regionaal niveau veel hoger is.

LTO-voorzitter Marc Calon reageerde niet zelf, maar via de perswoordvoerder. Die geeft aan dat de vereniging weliswaar altijd geïnteresseerd is in kennis die helpt om nog beter aan te sluiten bij de behoeften van de (toekomstige) leden maar dat de resultaten van eigen onderzoek een positiever beeld laten zien, meer.

POV, dat in het onderzoek wel voldoende scoort met 6,8, geeft een genuanceerde reactie waarin voorzitter Linda Janssen, uitgebreid en tactisch reageert op de resultaten uit het onderzoek en aangeeft aan de slag te gaan met wat haar leden vinden. meer

Wat zou de voorzitter van jouw vereniging doen? Alles over de match van de voorzitter met de sector tijdens het Voorzitterscongres 2019.

bron pigbusiness.nl