boeren in nederland verenigen zich

Boeren in Nederland verenigen zich tegen acties dierenactivisten

Boeren in Nederland verenigen zich om weerstand te bieden tegen de angst slachtoffer te worden van dierenactivisten. Er zijn WhatsApp-groepen en een Facebookpagina onder de naam 'Farmers Defence Force' aangemaakt.

"Er wordt vooral veel met elkaar gedeeld", vertelt één van de 2 oprichters van de Facebookpagina. "Er zitten mensen uit het hele land in de groep, zodat er snel gecheckt kan worden of geruchten kloppen. Als de geruchten kloppen, nemen we contact op met de gedupeerde boer of hij onze hulp wil. Alleen bij een ’ja’ gaan we erheen. Niet om geweld te gebruiken maar om de boer een hart onder de riem te steken."

Geweld is volgens Farmers Defence Force uit den boze. "We gaan puur een tegendemonstratie organiseren om te laten zien dat we samen staan." De groep zegt ook alleen in actie te komen als er regels overtreden worden. "Als activisten vreedzaam en goed georganiseerd demonstreren en de wet volgen, mogen ze zoveel demonstreren als ze willen. Maar inbreken: dat moeten ze niet doen."