samenwerkingsverband koninklijke nlingenieurs

Dit voorjaar zijn branchevereniging Koninklijke NLIngenieurs en TW (onderdeel van Vakbladen.com) een samenwerkingsverband gestart. Korting op abonnementen (via de ledenomgeving van Koninklijke NLingenieurs) en evenementen, samenwerking bij congressen en een overzichtelijke poster met de Top 50 Ingenieursbureaus van Nederland zijn de eerste resultaten van deze samenwerking.

Samen met Koninklijke NLIngenieurs heeft TW de grootste Ingenieursbureaus van Nederland in kaart gebracht en benaderd voor een enquête, op basis waarvan we de Top 50 Ingenieursbureaus hebben samengesteld. Gecombineerd met de Special Ingenieursbureaus van TW geeft dit een mooi overzicht van waar de Ingenieursbureaus in Nederland momenteel staan.

In de toekomst wordt de samenwerking verder uitgebreid en willen TW en Koninklijke NLIngenieurs gaan samenwerken bij het opzetten van evenementen. Nu al schakelt TW de professionele branchevereniging in bij het bepalen van thema's van TW evenementen en het invullen van het inhoudelijke programma. Ingenieurs waarvan de werkgever lid is van Koninklijke NLIngenieurs ontvangen bovendien korting op TW Events.

Dit najaar, 12 november, organiseert TW het evenement '3D print Conference'. Op dit congres, dat gehouden wordt bij 3D Makers Zone in Haarlem, gaan we in op 3D print technologie.  Deze  techniek  is volwassen geworden, en  is klaar voor industriële toepassingen. Op 19 november vind in Stadion de Galgenwaard in Utrecht het TW evenement 'Ingenieurs in Energietransitie' plaats, waar we in zullen gaan op de rol van Technici en Ingenieurs tijdens de energietransitie. 29 november organiseert Koninklijke NLingenieurs het congres ‘De Ingenieuze Stad’ rondom vraagstukken die spelen in stedelijke gebieden. Het congres vindt plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.