Webinar ‘Leiderschap in crisistijd’
18-06-2020 Partner

Het coronavirus en de maatregelen die wereldwijd worden genomen hebben een grote impact op onze samenlevingen en ons gedrag. Ook voor het werk van maatschappelijke organisaties heeft het grote en directe gevolgen. Hoe gaat u hiermee om als leider? Wat vraagt dit van u als bestuurder/toezichthouder van een goed doel? Om als organisatie optimaal te reageren op een grootschalige externe schok zijn oplossingen nodig, nieuwe ideeën en de flexibiliteit om te veranderen. Hoe zorgt u ervoor dat de kansen weer volop gepakt kunnen worden? Welke veranderingen wilt u straks ook vasthouden in de organisatie?

Graag nodigen wij u uit voor het ABN AMRO Webinar ‘Leiderschap in crisistijd’ waarin Ben Tiggelaar (expert in leiderschap en verandering) de belangrijkste inzichten en learnings met u deelt en waarin hij u ook nadrukkelijk betrekt in de discussie over goed leiderschap in deze bijzondere omstandigheden. Marieke van Schaik (Algemeen Directeur van het Nederlands Rode Kruis) vertelt vanuit haar eigen ervaring welke lessen zij meeneemt uit de afgelopen periode en hoe zij de afgelopen periode de succesvolle koers van haar organisatie heeft bepaald.

Datum: 1 juli van 15.30 tot 17.00 uur

Interesse? Meld u hier aan.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO MeesPierson

Koosje Ploegmakers
Directeur Goede Doelen en Branche- en Belangenorganisaties

Sprekers

(Foto: Elisabeth Ismail)

Dr. Ben Tiggelaar studeert al 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Hij is bij de meeste mensen bekend als columnist (NRC), schrijver (Dromen, durven, doen; De Ladder) of trainer (MBA in één dag). Naast zijn reguliere werk voor bedrijven en overheden, besteedt Ben 10% van zijn tijd, pro deo, aan maatschappelijke organisaties. Soms voor en vaak achter de schermen. Hij is onder meer ambassadeur voor hulporganisatie Compassion.

Marieke van Schaik (1970) is Algemeen Directeur van het Nederlandse Rode Kruis sinds september 2018. Marieke studeerde Internationale Betrekkingen aan de Universiteit van Amsterdam voordat zij in 1995 aan de slag ging als projectmedewerker bij Stichting DOEN. In 2000 stapte zij over naar de afdeling Goede Doelen van de Nationale Goede Doelen Loterijen (Nationale Postcode Loterij, VriendenLoterij, BankGiro Loterij) waar zij verschillende functies vervulde voordat zij Hoofd Goede Doelen werd in 2006. In 2009 werd zij managing director van de drie Goede Doelen Loterijen. Naast haar werkzaamheden voor het Rode Kruis is Marieke voorzitter van het bestuur van de Dr. Denis Mukwege foundation en lid van het bestuur van de Roosevelt Foundation.

Koosje Ploegmakers (1971), directeur Goede Doelen en Branche- en Belangenorganisaties bij ABN AMRO Mees Pierson Instituten & Charitas. Met meer dan 1.900 maatschappelijke organisaties als klant is Instituten & Charitas marktleider met een groot netwerk.Met een betrokken en deskundig team - dat zich uitsluitend richt op de doelgroep - adviseren wij maatschappelijke organisaties op het gebied van bestuurlijke thema’s, cash management, (internationaal) betalingsverkeer, governance, fondsenwerving en duurzaam vermogensbeheer. De persoonlijke missie van Koosje is maatschappelijke organisaties ontzorgen en relevante verbindingen leggen. Gezamenlijk impact creëren in een speelveld waarin vertrouwen en reputatie van onschatbare waarde zijn.

Geen gegevens gevonden