mulder directeur diabetes vereniging nederland

Edith Mulder vertrekt in juli als directeur-bestuurder van het Oogfonds. Ze bekleedde de functie voor ruim zes jaar, maar gaat nu leidinggeven aan een andere gezondheidsorganisatie: de Diabetes Vereniging Nederland.

Mulder wilde mensen met een visuele beperking of oogaandoening nieuwe vooruitzichten bieden, omdat ze vanuit haar eigen omgeving weet welke invloed dat op iemands leven heeft. ‘Gelukkig is er door nieuwe wetenschappelijke inzichten steeds meer mogelijk. Dankzij het vertrouwen van de donateurs kunnen we doelen bereiken: oogaandoeningen voorkomen en bestrijden en maatschappelijke participatie bevorderen. Ik ben blij dat ik daaraan heb kunnen bijdragen,’ aldus scheidend directeur Mulder.

Mulder stond bij de Raad van Toezicht bekend als een bouwer, aldus voorzitter Dina Aleman. ‘Er staat een organisatie met een stevig fundament, een heldere profilering en een groot netwerk. Haar bevlogen, persoonlijk en no-nonsense aanpak zorgde ervoor dat veel mensen en organisaties zich aan het Oogfonds hebben verbonden.’ De RvT bedankt Mulder voor haar inzet en wenst haar succes voor de toekomst.

Het Oogfonds start spoedig met de zoektocht naar een opvolger.