van campen directeur nefemed

Michiel van Campen (1971) treedt per 1 juni aan als nieuwe directeur van Nefemed, de belangenorganisatie van producenten, importeurs en handelaren van medische hulpmiddelen en medische technologie. Met deze benoeming zet Nefemed een mooie stap in het versterken van haar positie richting leden en stakeholders. Michiel van Campen heeft ruime ervaring in leidinggevende rollen binnen werkgeversorganisaties. Zo is hij momenteel voorzitter van de Brancheorganisatie Spelen en Bewegen, een rol die hij blijft bekleden, en heeft hij zijn eigen adviesbureau op het terrein van Public Affairs. In het verleden was hij onder meer directeur van VNO-NCW Brabant-Zeeland en de multinationale lobbyorganisatie Permits Foundation.

Aan ambities geen gebrek. Van Campen wil Nefemed verder positioneren als de kennispartner die meedenkt over innovaties en ontwikkelingen in de zorg. “Ik wil laten zien dat innovaties vooral plaatsvinden om de kwaliteit van het leven van de patiënt te verbeteren en de zorgkosten terug te dringen. De producenten van medische hulpmiddelen spelen als kennisbron een cruciale rol bij deze innovaties. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de patiënt optimaal ondersteund wordt”, aldus Van Campen.

Als kwartiermaker van het team productie NL - persoonlijke beschermingsmiddelen binnen het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport werkte Michiel van Campen de afgelopen maanden al samen met Nefemed. Van Campen: “De directeursrol bij Nefemed past haarfijn in mijn ervaringen en interesses. Ik kijk uit naar een mooie samenwerking waar partijen niet tegenover elkaar staan, maar als partners het patiëntbelang voorop stellen”.