schumacher voorzitter nzo

De Algemene Ledenvergadering van de Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO) heeft FrieslandCampina-directeur Hein Schumacher benoemd tot voorzitter. Hij volgt Joost van der Hoogte op, die op 30 januari 2020 is teruggetreden.

Van der Hoogte was tot mei 2019 operationeel directeur bij Royal Bel Leerdammer, waar hij na een reorganisatie mee stopte. Hij was destijds al NZO-voorzitter, maar ook die taken heeft hij 30 januari neergelegd.

Schumacher zat al sinds 2018 in het NZO-bestuur als lid. Nu is hij er dus voorzitter. FrieslandCampina is sterk vertegenwoordigd in de NZO, dat 98 procent van de Nederlandse zuivelproductie vertegenwoordigt. Naast Schumacher zitten Jeroen Elfers en Hester Maij van Nederlands grootste zuivelverwerker in het bestuur. Vice-voorzitter Albert de Groot komt van Vreugdenhil Dairy Foods en penningmeester Raymond noordermeer van De Graafstroom. Sectretaris Oscar Meuffels is niet verbonden aan een melkverwerker, maar is directeur van de NZO.