bijlsma directeur brancheorganisatie kinderopvang

Emmeline Bijlsma wordt de nieuwe directeur van de Brancheorganisatie Kinderopvang. Zij volgt per 1 maart dit jaar Magda Heijtel op, die sinds 1 oktober 2018 directeur is van de BK.

Handen en voeten geven aan een duidelijke visie en bovenop overheidsbeleid zitten, dat was en is de focus van BK-directeur Magda Heijtel. ‘Ik hou van resultaten: praten moet iets opleveren’, zei ze in een uitgebreid interview in februari 2019. Haar directeurschap bij de BK noemde ze ‘een rol die bij me past’.

Die rol gaat per 1 maart 2020 naar een nieuwe directeur, Emmeline Bijlsma. Bijlsma is de laatste acht jaar directeur-bestuurder geweest bij Montris kinderopvang. ‘Montris is een ‘grote kleine’ organisatie in de Randstad. Een BV met een Stichting als aandeelhouder: profit-not-for-profit dus’, laat BK weten.

BK-voorzitter Felix Rottenberg: ‘Magda was aanvankelijk van plan de functie een jaar te vervullen, maar is gelukkig langer gebleven. Wij zijn haar zeer erkentelijk voor haar kundige en energieke inzet voor ons. Zij heeft veel tot stand gebracht de afgelopen periode.’

Actief betrokken

Magda was actief betrokken voor én achter de schermen. Zo was ze een belangrijke gesprekspartner in de politiek maar ook in de branche. In de samenwerking met branchepartijen als BMK en BOinK wist Heijtel verbinding te leggen.

Waardige opvolger

De BK zegt in Bijlsma een waardige opvolger te zien. Rottenberg: ‘Als bestuur van BK zijn wij blij dat Emmeline Bijlsma per 1 maart 2020 als de nieuwe directeur van BK het werk van Magda Heijtel voortzet. Bijlsma was het afgelopen jaar intensief betrokken bij het Stint-vraagstuk en was ons zeer behulpzaam door haar jarenlange ervaring en netwerk bij de Rijksoverheid. Zij heeft een veelzijdige achtergrond bij overheid en bedrijfsleven.’

Rol

‘Gedreven als zij is, ziet Emmeline een belangrijke rol voor onze branche om jonge generaties voor te bereiden op de toekomst. Zakelijkheid en ondernemerschap zijn volgens haar onmisbaar om maatschappelijke doelen te realiseren’, besluit Rottenberg.