van kesteren voorzitter nrto

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO) is Niek Jan van Kesteren benoemd tot nieuwe voorzitter van de branchevereniging. Hij volgt daarmee Hans Hillen op. Het bestuur van de NRTO is verheugd dat Niek Jan van Kesteren, het voorzitterschap van Hans Hillen overneemt gezien zijn ruime bestuurlijke en politieke ervaring. Tevens heeft hij buitengewoon veel kennis van verenigingen en het MKB.

Niek Jan van Kesteren (1952) studeerde rechten aan de Rijksuniversiteit Leiden en werkte daarna bij het ministerie van Defensie. Hij was van 1999 tot 2016 algemeen directeur van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Eerder was hij directeur sociale zaken bij VNO-NCW en tot de fusie bij NCW. Niek Jan van Kesteren is vanaf 9 juni 2015 lid van de CDA-fractie in de Eerste Kamer. Daarnaast is hij onder andere lid van de raad van commissarissen bij de KNVB.

‘Het zijn bijzondere tijden. Door de coronacrisis is het meer dan ooit noodzakelijk dat mensen zich laten om- en bijscholen om aan het werk te blijven of weer aan het werk te komen. Ook de private opleiders leveren daar een belangrijke bijdrage aan. Scholing is onmisbaar om de economie weer op gang te krijgen en de juiste mensen op de juiste plek te krijgen. Ik kijk er naar uit om met de leden van de NRTO een bijdrage te leveren aan de talentontwikkeling van jongeren en volwassenen en aan een ontwikkelingsgerichte arbeidsmarkt.’ aldus Niek Jan van Kesteren.

De Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO)
De NRTO is de brancheorganisatie voor private trainings- en opleidingsbureaus in Nederland. Op dit moment telt de NRTO ruim 400 leden. De activiteiten van de NRTO-leden zijn breed en divers, van branche- en functiegerichte trainingen, taalonderwijs, inburgering en wettelijk erkende vo, mbo- en hbo-opleidingen tot online leren, EVC en examens.

De NRTO heeft als missie: het beste uit mensen (jong en volwassen) halen, talenten ontwikkelen en mensen helpen hun ambities te realiseren. Leden van de NRTO moeten voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van het NRTO-keurmerk en worden hierop getoetst door een externe certificerende instelling.