vereniging nlconnect groeit naar tachtig leden

Dura Line, Netways Europe, Breedbandwinkel, A2B Internet, Maunt en TReNT glasvezel hebben zich aangesloten bij NLconnect, de brancheorganisatie van de breedband-industrie.
De vereniging groeit naar 80 leden.

De hoogwaardige Nederlandse breedbandinfrastructuur zal instrumenteel zijn om ons land er weer bovenop te krijgen na de coronacrisis. NLconnect bevordert daarom innovatie, onderlinge samenwerking en kennisuitwisseling in deze belangrijke sector.

Mathieu Andriessen, directeur NLconnect: ‘Door de coronacrisis is de digitale transformatie in een stroomversnelling gekomen. We zien een stijgende gebruik van veel thuisverbindingen, maar ook een versnelde digitalisering van bedrijfsprocessen in veel sectoren. De keten van bedrijven in de breedbandindustrie sluit daarom in versneld tempo huizen en bedrijfslocaties aan op glasvezel, rolt 5G-netwerken uit en zorgt op grote schaal voor Gigabit connectiviteit in huis. De sterke aanwezigheid van NLconnect in het publieke debat hierover en als industrieplatform vertaalt zich in een groeiend aantal leden, die we natuurlijk van harte welkom heten!’

Over de nieuwe leden:
A2B Internet is een Nederlandse onafhankelijke provider van zakelijk internet, connectiviteits- en datacenter diensten. Businessclass internetverbindingen gemaakt voor gamers, gebruikt door ‘Digital First’ bedrijven.

Breedbandwinkel.nl is de grootste onafhankelijke vergelijkingssite op het gebied van internet, tv en bellen. Het bedrijf zet zich dagelijks in voor de best mogelijke breedband aanbiedingen, en met succes: bijna een half miljoen huishoudens en kleinzakelijke klanten hebben via de vergelijker een keuze gemaakt uit het complete aanbod van de grootste Nederlandse providers. De postcodecheck, vergelijker en achterliggende systemen worden ondertussen ook door vele andere partijen gebruikt, waaronder bekende vergelijkingssites, bespaar- en consumentenplatformen en telecomwinkels.

Dura-Line is een toonaangevende wereldwijde fabrikant van essentiële infrastructuur, waaronder microduct, cable- protection en accessoires. Het bedrijf bedient het een breed scala aan markten, waaronder telecommunicatie, bedrijfsnetwerken, energie en transport. Dura-Line maakt deel uit van Orbia, een gemeenschap van bedrijven die samenwerken om enkele van de meest complexe uitdagingen ter wereld aan te pakken, waaronder het duurzaam verbeteren van de communicatie-infrastructuur.

De perfecte setup voor dataopslag en -verbinding. Die ontwerpt en realiseert Maunt dagelijks op maat. Telecombedrijven en datacenters voorzien zij van state-of- the-art componenten, om samen hun business te versnellen. Van cloud tot colocation en van zendmast tot glasvezelnetwerk, is Maunt preferred supporter.

Netways Europe is importeur en value added distributeur van actieve en passieve optische apparatuur. Het bedrijf heeft in meer dan 20 jaar een diepgaande kennis van netwerkinfrastructuren opgebouwd met een sterke focus op glasvezelcommunicatie. Naast levering en advies is het bedrijf kennispartner voor architectuur en biedt Netways Europe ondersteuning bij implementatie en support.

TReNT Glasvezel is sinds 1999 leverancier van dark fiber glasvezelverbindingen en beschikt inmiddels over een eigen fijnmazig glasvezelnetwerk van ruim 2.000 kilometer in Oost- Nederland. Met dit netwerk biedt TReNT bedrijven, zorg- en onderwijsinstellingen, overheden en non-profitorganisaties een toekomstvaste, veilige en open infrastructuur. TReNT gelooft in keuzevrijheid. Zo kunnen klanten van het bedrijf zelf kiezen van welke diensten en dienstenaanbieders ze gebruikmaken. Het bedrijf is begin 2020 overgenomen door Alliander en heeft daardoor ook de beschikking gekregen over een netwerk in Flevoland, Friesland en Noord-Holland.