leden werven, hoe doe jij dat?

Veel verenigingen worstelen met het op peil houden van het ledental. Je kunt dit op veel verschillende manieren aanpakken. Hoe doen jullie dat? Martijn Smid, FOCWA, wil graag sparren met andere verenigingsprofessionals over het werven van leden.

Smid: “Ik denk dat dit een onderwerp is waar eigenlijk alle verenigingen mee bezig zijn. Er zijn talloze redenen waarom leden aanhaken of afhaken en hoe speel je daar slim op in?" Natuurlijk is het belangrijk om de strategische discussie te voeren over wie je leden in de toekomst zijn, maar het werven van leden, die lijken op de leden die je al hebt is een soms dagelijkse taak van veel verenigingsprofessionals. Smid gaat verder: "Een dekking van 100% is niet voor iedereen haalbaar, voor ons bijvoorbeeld niet. Maar er zijn potentiële leden, die wij binnen zouden willen halen. Dan is het belangrijk om te achterhalen wie zij zijn, wat zij zouden willen en wat hen weerhoudt om lid te zijn. Interessant om met elkaar over te hebben. Wat werkt hier voor jouw vereniging?  Ben jij vaak bezig met werven van leden, dat wil ik graag met jou sparren tijdens de q-sessie van 22 april. We zijn heel nieuwsgierig naar de ervaringen en aanpakken van andere verenigingen, en willen graag horen wat anderen hebben uitgeprobeerd en geleerd. “

Ben jij in jouw vereniging ook bezig met werving? Doe mee met de q-sessie op 22 april. Meer informatie en aanmelden