Betrokkenheid is onze kracht
04-06-2019 Partner

ABN AMRO MeesPierson Instituten & Charitas: de partner voor Branche- en Belangenorganisaties

ABN AMRO is de laatste jaren steeds meer maatschappelijk geëngageerd geraakt. Wij, als Instituten & Charitas, zijn een afdeling waar dat samen met klanten als goede doelen, vermogensfondsen, religieuze instellingen en branche- en belangenorganisaties bij uitstek tot uitdrukking komt. Wij geven een gezicht aan de maatschappelijke missie van de bank.

Instituten & Charitas redeneert vanuit het doel van de klant. We zien onze klant niet als een dossier. We ervaren strategische betrokkenheid bij onze klanten. Een gesprek met klanten gaat niet alleen over financieel rendement. Wij stellen andere vragen. Wat wilt u met uw organisatie bereiken in de maatschappij? Wat is de impact die u wilt realiseren? Vervolgens kijken we hoe het vermogen en het betalingsverkeer instrumenteel kunnen zijn om dat doel te bereiken.

Betrokkenheid is onze kracht. Wij helpen onze klanten graag hun maatschappelijke doel te realiseren. Dat geldt voor mijzelf en Carol, en voor al mijn collega’s bij Instituten & Charitas. Met volle overtuiging zijn wij dagelijks bezig om de klant bij te staan. Op weg naar hun maatschappelijke doel. Want u zet zich als bestuurder van een branche- of belangenorganisatie in voor de belangen van uw leden of om uw branche te professionaliseren.

Zo geeft u als bestuurder invulling aan de maatschappelijke missie van uw organisatie. Hoe blijft u relevant voor uw leden? Hoe maakt u het verschil voor uw achterban? Welke nieuwe organisatiemodellen zijn er en hoe belangrijk is duurzaamheid voor uw organisatie? De roep om transparantie neemt toe en ook uw stakeholders kijken steeds kritischer naar uw activiteiten en uw resultaten. U hoort dan ook regelmatig de vraag ‘Wat was er gebeurd zonder uw inbreng?’. Daar komt bij dat u méér wilt zijn dan alleen een organisatie waar kennis of een keurmerk gehaald kan worden. De relatiemanager van Instituten & Charitas kent dit maatschappelijke speelveld als geen ander.

Graag brengen wij een tweetal zaken naar voren die dit meer concreet maken. In een volgende nieuwsbrief staan we stil bij Duurzaam Beleggen waar ABN AMRO koploper in de markt is.

Tikkie Zakelijk

Wist u dat maar liefst 50% van de Tikkies binnen een half uur wordt betaald? En 80% al zelfs binnen 1 dag? Verbeter uw service en maak het betalen voor uw leden makkelijk. Zo is het voor Branche- en Belangenorganisaties bijvoorbeeld aantrekkelijk om zo op een snelle manier ledencontributie te innen. Naast dit is Tikkie interessant om betalingsverkeer via de website te regelen. Zo kunnen congressen/cursussen voor leden voortaan via de website besteld en betaald worden.

Met Tikkie voor bedrijven stuurt u via WhatsApp, Messenger of sms eenvoudig betaalverzoeken naar uw leden. U kunt ook de mogelijkheid geven om via QR-code te betalen. Facturen verdwalen in een overvolle mailbox en niemand vindt IBAN’s en betaalkenmerken overtypen een leuke klus. We denken graag met u mee.

Bijeenkomsten in Circl met waardevolle inzichten over circulair bouwen

Circl is een circulair platform op de Amsterdamse Zuidas, recht tegenover het hoofdkantoor van ABN AMRO, waar maatschappij en samenleving samen in beweging komen voor een duurzame wereld. Het concept begon bij de droom van ABN AMRO om bij te dragen aan een duurzamere wereld waarin niks van wat we maken, kopen of gebruiken verloren gaat. We beginnen de beweging naar een duurzame wereld bij onszelf.

We geloven in de nieuwe, circulaire economie en bovenal dat we dit alleen gezamenlijk kunnen realiseren. Circl is ontworpen om spontane ontmoetingen mogelijk te maken. Je kunt bij Circl terecht om te werken, te borrelen en dineren, andere mensen te ontmoeten of een lezing bij te wonen. Circl is vrij toegankelijk– omdat iedereen het verschil kan maken. Connectivity is de sleutel, hiermee begint alles van waarde. Bij Circl kunnen klanten van ABN AMRO MeesPierson Instituten & Charitas kosteloos vergaderen. Laat gerust weten als u hier interesse in heeft.

Daarnaast heeft u bij Instituten & Charitas een ‘client service team’ tot uw beschikking. Het client service team is een team dat u kan helpen met uw maatschappelijk doel te realiseren binnen een alsmaar veranderende omgeving. Er wordt gedacht in op maat gemaakte oplossingen die aansluiten op uw organisatie.  Maar we brengen u ook graag in contact met onze collega’s van cash management consultancy en beleggingsadvies.

Koosje Ploegmakers, directeur Goede Doelen en Branche- en belangenorganisaties en Carol Boef, relatiemanager Branche- en belangenorganisaties.