zevende “prins voor een dag” ook inhoudelijk zeer sterk
Tijdens de zevende editie van PRINS VOOR EEN DAG op maandag 14 september heeft de Haagse en Delftse congresindustrie laten zien klaar te zijn voor de hedendaagse realiteit. Sprekers van formaat en interactieve groepsactiviteiten spoorden deelnemers aan tot een nieuw creatief en maatschappelijk bewust denken binnen en buiten het vakgebied.

Josephine Green, senior director bij Philips Design, schetste in haar wervelende keynote speech een beeld van hoe de toekomst eruit gaat zien. “We moeten niet alleen onze sociale structuren zoals gezondheid en onderwijs herinrichten, we moeten onze manier van leven en de groeimodellen waarop deze is gebaseerd opnieuw uitvinden”. Zij ziet in het omgaan met de nieuwe realiteit zowel een kans als een noodzaak. “Ook nieuwe technologieën zullen bijdragen aan meer sociale en duurzame oplossingen”.

Sprekers zoals Ynzo Van Zanten gaven verdere invulling aan het onderwerp met lezingen als ”De zin en onzin van duurzaam ondernemen’’, Sonja Werner van War Child speelde in op onze maatschappelijke verantwoordelijkheden, creativiteit kreeg een nieuwe dimensie bij de voordracht van Robert Essenstam “Iedereen is creatief!” en professor Rob Davidson gaf met zijn “conference bubbel” inzicht in de belevingswereld van een congresdeelnemer. Deelnemers leerden “mind mappen” en bestudeerden processen van samenwerking aan de hand van het creëren van zandkastelen en het maken van graffitischilderingen.

Dat samenwerken als een absolute ‘must’ geldt mocht ook blijken uit de openingsfilm van de wethouders van Den Haag en Delft dat verassend eindigde in een vriendschappelijk omhelzing.

Charlotte Kamermans, manager van het Den Haag Marketing Convention Bureau is enthousiast over de verdiepingsslag die Prins voor een Dag heeft gemaakt. “Het recordaantal deelnemers is in deze tijd, waarin netwerkevenementen te kampen hebben met teruglopende belangstelling, heel bijzonder. Wij zijn ervan overtuigd dat dit te danken is aan het mooie inhoudelijke programma van de dag”.

Ga voor meer informatie naar de website WWW.PRINSVOOREENDAG.COM