vakbond geeft leden advies belastingen

Hulp nodig bij een erfenis, het invullen van je belastingbrief, het (ver)huren van een pand of het aanvragen van een studiebeurs? Voortaan kan je daarvoor terecht bij de liberale vakbond ACLVB, die zichzelf omvormt tot een adviesbedrijf.

Een vakbond die advies geeft over hoe je zo weinig mogelijk successierechten en belastingen moet betalen? Niks mis mee, vindt Mario Coppens, sinds 2015 voorzitter van ACLVB. “Als de overheid legale manieren voorziet om minder belastingen te betalen, mogen de mensen daarvan op de hoogte gebracht worden.”

Coppens erkent dat de reorganisatie een kwestie van moeten is. “Doordat vakbonden meestal negatief in het nieuws komen met acties, wordt het moeilijker om leden te behouden en nieuwe aan te trekken. Door extra diensten aan te bieden, willen we meer mensen aan ons binden.”

En dus ook meer inkomsten genereren, die voor de bonden flink zijn teruggelopen nu de werkloosheid op een diepterecord staat. (DDW)