Hoe ledenadministraties tijd besparen
08-11-2018 Partner

Mijn e-mailgegevens kloppen niet. Er zit een schrijffout in mijn achternaam. De kengetallen van onze organisatie zijn veranderd, kunt u deze aanpassen? Wilt u uw correspondentie tegenwoordig naar ons postbusnummer sturen? Ik zou weleens meer inzicht willen hebben in wat onze vereniging allemaal van mij bijhoudt? We gaan verhuizen, dus ik dacht…”

Wie werkt voor de ledenadministratie van een vereniging zal dit soort dagelijkse vragen en mededelingen van leden herkennen. De meeste wijzigingen van leden worden via de telefoon of per e-mail verwerkt. Hoe omvangrijker de vereniging is, hoe groter vaak ook de uitdaging om al die vragen en verzoeken van leden in behandeling te nemen. Het zijn soms zelfs dagtaken geworden. Daarbij komt nog dat de privacywetgeving (AVG) ook extra telefoontjes en e-mails heeft opgeleverd. Het bijhouden van ledengegevens is daarom bijna topsport geworden, wat meer energie vraagt dan ooit tevoren. Het goede nieuws is dat er een oplossing is.

Lees verder

- Partners -