in de broekzak van je leden

Met altijd de telefoon binnen handbereik lezen we berichtjes die binnenkomen via apps het snelst. Dus wil je als vereniging ook daar zijn, in de broekzak van je leden.

Om snel een groot deel van je leden te bereiken is een community app heel geschikt. Een voorbeeld is Bundeling, dat in eerste instantie is ontwikkeld voor businessclubs van voetbalverenigingen. Pim Balkestein , voormalig profvoetballer, weet er alles van en geeft tips hoe je een community app succesvol kunt maken. Dit doet hij in de Week van de Vereniging op 17 november samen met Ron Vermeulen, CCI Groep.

Ron Vermeulen: “Voor communicatie met je leden zijn diverse mogelijkheden, de basis begint bij een goede ledenadministratie. De ideale situatie is als je je community app kunt koppelen aan je ledenadministratie, bijvoorbeeld onze toepassing Livits. Op dat moment kun je met je community app precies bepalen welke leden - of eventuele andere doelgroepen - je wilt bereiken en zorg je voor voortdurende synchronisatie van gegevens. Wij vinden het slim als verenigingen hun ledenadministratie koppelen met een community app, omdat je ziet dat het bereik van je berichten veel groter wordt. Stuur je een pushnotificatie met een community app dan wordt 80% geopend. Bij een nieuwsbrief ben je al tevreden met 25%.”

Wat gaan jullie doen op 17 november? Vermeulen: “In onze online sessie bespreken we de voordelen van een ledenadministratie gekoppeld aan een community app. Hoe werkt het? Wat zie je in de praktijk gebeuren? Kun je altijd een koppeling maken? Hoe ziet het eruit voor gebruikers?  Hoe kun je het optimaliseren?

Meer over deze sessie