DNA Voorjaarsbijeenkomst + ALV
28-05-2019 Event

Verenigingsprofessionals van morgen: hoe bereik en (ver)bind je Jongeren?

De voorjaarsbijeenkomst zal dit jaar plaatsvinden op 28 mei a.s. van 15.00 t/m 17.30 uur. Het thema van dit jaar is Jongeren. Hoe bereik je ze? Hoe hou je ze vast? Maar vooral: hoe blijven ze ook als volwassenen betrokken? We praten er over met jongeren zelf.

15.00 uur Ontvangst

15.30 uur ALV (45 minuten)

Korte pauze

16.30 uur Talenten in huis. Hoe laat je jongeren een cruciale rol spelen in de ontwikkeling van je vereniging?

Aedes is al sinds 2005 betrokken bij de ontwikkeling van het Talent in Huis programma met als doel om jonge academici aan te trekken voor managementposities binnen woningcorporaties. Ook dit jaar heeft Aedes weer trainees in huis en faciliteren het platform Jong Aedes
Andere bijzondere projecten voor jongeren zijn bijvoorbeeld:‘bestuurder voor 1 dag en het meewerken aan de MKW directeurendag

16:50 uur Een stem geven aan de nieuwe generatie. Hoe bind je jonge leden aan je vereniging?

Sjors Jepkema en Simone Loeff van Transport en Logistiek Nederland (TLN) vertellen je over het ontstaan van JongTLN, het netwerk voor jonge ondernemers en logistiek managers binnen TLN, met momenteel zo’n 500 leden. Nog altijd wordt gezocht naar een optimale balans tussen bijeenkomsten met ontspanning, netwerken en inhoudelijke onderwerpen. Jonge ondernemers en logistiek managers zijn vaak bezig met het opbouwen van een goed netwerk en hebben ook behoefte aan inhoudelijke bijeenkomsten over bijvoorbeeld opvolging binnen een familiebedrijf. Echter, agenda’s lopen snel vol en ook een jong gezin vraagt vaak tijd en aandacht, waardoor deze schaars is. Ook de structuur van JongTLN is aan verandering onderhevig. Vorig jaar zijn de vijf regionale besturen van JongTLN bijvoorbeeld omgezet naar één landelijk JongTLN bestuur. We praten jullie graag bij over de uitdagingen, waarbij jullie input natuurlijk van harte welkom is. Natuurlijk is JongTLN daarnaast gewoon een prachtig en super leuk netwerk voor onze leden én voor ons als organisatie. Daar vertellen we jullie ook graag over!

17:10 uur Discussie en vragen

17.30 uur Einde met aansluitend een borrel

Over de locatie

DUS is a meeting playground for innovative teams that want to build the future.
DUS is een plek waar je de immense schepen op het Amsterdam Rijnkanaal bijna kunt aanraken. Een plek waar je vergadert op schommels, brainstormt in een hangmat, je uitleeft tijdens het speelkwartier, picknickt op het stadsstrand, je ideeën op grote, kartonnen tafels schrijft en samen met je team groter denkt dan een flipovervel. Mét een eigen ruimte om je plannen concreet te maken.

BEKIJK DE MEETING SPACES

Fout in de captcha!
Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw gegevens (server)
Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw gegevens
Uw gegevens zijn verzonden
Een ogenblik geduld a.u.b. uw aanvraag wordt verwerkt.
Uw gegevens
Uw adres