Voorzittersbijeenkomst
09-04-2019 Event

Voorzitter & Vereniging, nog steeds een match?

Maar liefst 160 voorzitters van belangenorganisaties hebben meegedaan aan het Nationale Voorzittersonderzoek van DNA en Gasseling Search.
Op 9 april tussen 15.00 -18.30 uur zullen we de resultaten presenteren in de Malietoren te Den Haag.

Naast de presentatie met de conclusies zal de middag vooral in het teken staan van discussie met veel praktijkverhalen van collega-voorzitters.

Vanaf 15.00 uur wordt u van harte welkom geheten door gastheer Leendert Jan Visser, directeur MKB Nederland.
Daarna volgt een interactieve presentatie naar aanleiding van de onderzoeksresultaten door Marcel Gasseling van Gasseling Search.

Voorzitters aan het woord

Jacco Vonhof reflecteert op de resultaten op basis van zijn eerste  9 maanden voorzitterschap MKB Nederland. Han Busker is twee jaar voorzitter van FNV, een vereniging die op alle aspecten van verenigingsbestuur volop in beweging is. Hans Spigt (Jeugdzorg Nederland) is verantwoordelijk voor een ingrijpende transitie in de Jeugdzorg en schetst wat dat betekent voor het besturen van de vereniging. Uit het onderzoek blijkt dat samenwerking met andere belangenorganisaties hoog op de prioriteitenlijst staat. Peter Brussel (voorzitter FOCWA en van Hiswa) heeft vanuit zijn beide verenigingen veel ervaring van samenwerking en fusies. Het werken met het bestuursteam is ook een belangrijk issue voor de voorzitters. Frank Oostdam is directeur en voorzitter van ANVR. En schetst wat deze constructie betekent voor de governance. Arthur van Dijk was voorzitter TLN en heeft net de stap naar Commissaris van de Koning Noord Holland gemaakt. Hij kijkt nu – met enige afstand – terug op zijn ervaringen en lessen als voorzitter. Hanny van den Berg is directeur OSB en voorzitter van DNA. Hoe speelt deze vereniging in op de bestuurlijke ontwikkelingen in verenigingsland?

Annemiek Wissink (directeur DNA) zal gedurende het programma steeds het gesprek aangaan met de inleiders en met de voorzitters en directeuren uit het publiek.

We sluiten de middag af met een drankje en hapje en u de gelegenheid te geven na te praten met uw collega voorzitters.

Bent u voorzitter of bent u directeur die samen met uw voorzitter wilt komen? Meld u zich dan hier aan voor deze inspirerende bijeenkomst!

Fout in de captcha!
Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw gegevens (server)
Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw gegevens
Uw gegevens zijn verzonden
Een ogenblik geduld a.u.b. uw aanvraag wordt verwerkt.
Uw gegevens
Uw adres