Klantvriendelijk schrijven voor leden
26-06-2019 Event

Zit u met uw leden - en uw potentiële leden - op de juiste golflengte? Waarmee kunt u de interesse van uw (potentiële) leden wekken? Hoe geeft u uw leden het gevoel dat ze echt gezien worden?

Natuurlijk, opbouw en toonzetting van uw brieven, folders en internet-teksten zijn van vitaal belang, maar pas wanneer helder is wat de leden eigelijk willen, gaan we aan de slag met schrijven. Zodat u de inhoud en toonzetting van uw schriftelijke communicatie daarop kunt afstemmen en extra power kunt te geven. Zodat u echt kunt schrijven voor leden! 
 

Wat leert u tijdens de training?

In deze eendaagse training oefent u met

  • de optimale structuur en opbouw van verschillende soorten teksten: hoe begin je, hoe eindig je, welke tekststructuren zijn het meest geschikt?
  • de toonzetting in zakelijke teksten: hoe kun je iets het beste zeggen? Hoe wek je vertrouwen bij de lezers? Hoe overtuig je de lezers?
  • de do's en don'ts in zakelijke teksten: wat zijn veel voorkomende fouten en hoe kun je die voorkomen?
  • de finesses van enkele tekstgenres die van belang zijn voor verenigingen: wervende en informerende brieven, folders, advertenties, webteksten, rapporten en verslaglegging.

En dit alles zetten we nadrukkelijk in de context waarin u met uw vereniging opereert.

Tijdens de training werkt u aan een tekst die u toch al wilde schrijven en dankzij onze feedback gaat u naar huis met een tekst die gereed is voor direct gebruik. Zodat u na afloop van de training weet hoe u het voortaan zelf kunt aanpakken!

Schrijf nu in: voor uw leden zijn uw teksten immers de spiegel van de organisatie.
 

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training is bedoeld voor iedereen die werkzaam is in een vereniging en die met enige regelmaat teksten (brieven, folders, e-mail) schrijft die bedoeld zijn voor de leden. Daarmee is de training geschikt voor zowel managers als vakspecialisten, beleidsmedewerkers en bureaumedewerkers. Om die reden valt te overwegen om deze training in-company te laten verzorgen, zodat de individuele schrijfstijlen organisatiebreed op elkaar kunnen worden afgestemd.

- Partners -