Vertrouwen in verenigingen
14-01-2020 Event

Het gebeurt maar zelden: een promotiestudie over verenigingen. Peter Noordhoek heeft in zijn studie over ‘Vertrouwen in verenigingen’ (UvTilburg) heel veel op een rij gezet en onderzocht. Dat is mede gebeurd op basis van drie voorbeelden uit de verenigingswereld, waarvan de studie over het notariaat ook nog eens als een aparte publicatie is verschenen (Kluwer). Wat zijn nu de dingen waar je als vereniging echt over na moet denken?

In deze bijeenkomst wordt een van de belangrijkste thema’s aangesneden: wat moet je als bestuur of bureau doen als bijvoorbeeld een kwaliteitsinitiatief goed voor de vereniging is, maar de individuele leden zich niet aangesproken voelen? Hoe kan je leden over hun eigen belang heen naar het algemeen belang van de vereniging en haar leden laten kijken? Het onderzoek laat een moeilijke maar soms noodzakelijke ‘surgent’ benadering voor moedige bestuurders zien. Thema’s o.a.:

• Besluitvorming als het spannend wordt
  • De politiek van kwaliteit
  • Een andere kijk op de verhouding tussen intercollegiale toetsing en extern toezicht

DPN-NL-Studiebijeenkomst-361772357 from Peter Kwanten on Vimeo.

Fout in de captcha!
Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw gegevens (server)
Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw gegevens
Uw gegevens zijn verzonden
Een ogenblik geduld a.u.b. uw aanvraag wordt verwerkt.
Uw gegevens
Uw adres