Netwerk bijeenkomst Juridische professionals
16-01-2020

Netwerk met juridische professionals die elkaar inspireren en kennis delen. Soms met externe sprekers.

Donderdag 16 januari komen we als juridische professionals voor de vierde keer weer bij elkaar. Met dit keer als thema:
"het mededingingsrecht"

Binnen beroeps- en brancheverenigingen komen concurrenten elkaar tegen en wordt overleg gevoerd over onderwerpen die markt overstijgend zijn. Ook worden door dergelijke verenigingen vaak adviezen gegeven die van invloed kunnen zijn op het marktgedrag van de leden. Het is echter de vraag of dergelijke adviezen altijd mededingingsrechtelijk toelaatbaar zijn.

Ook stellen de mededingingsregels beperkingen aan de mate waarin bedrijven met elkaar mogen samenwerken en informatie met elkaar mogen uitwisselen, ook binnen beroeps- en brancheverenigingen.

Joost Fanoy, advocaat mededingingsrecht bij BarentsKrans, zal een korte inleiding geven in het mededingingsrecht. Daarbij zal hij specifiek aandacht besteden aan de rol van brancheverenigingen. Wat is de rol van brancheverenigingen bij de naleving van de mededingingsregels? En waar ligt de grens aan wat voor beroeps- en brancheverenigingen zelf toelaatbaar is?

Datum: 16 januari 2020
Locatie: NVM Mondhygienisten
Groenewoudsedijk 40, Utrecht
Tijden: 15:00-17:00 uur

U kunt zich niet meer inschrijven, de bijeenkomst is al geweest.