DNA Jaarcongres – Laat je inspireren

Inspirerende verhalen binnen en buiten de verenigingswereld ophalen, ervaringen uitwisselen, leren van elkaars experimenten en cases, kennis delen, praktische tips vinden en trots op het vak en de kracht van verenigingen vieren. Kom op 26 september naar het DNA Jaarcongres in de Philharmonie in Haarlem. Netwerk op het uitgebreide netwerkplein. En laat je inspireren tijdens het gevarieerde programma van de learning labs.

Kortom, mis het niet!!

Het congres is bestemd voor alle professionals van verenigingen, branche- en beroepsorganisaties, sportbonden en goededoelenorganisaties. Directeuren, secretarissen, beleidsmedewerkers, branchemanagers, verenigingsmanagers, marketing- en communicatiemanagers, hr-managers, ict-managers en financial managers die hun vak professioneel willen uitoefenen, zijn van harte welkom. Vanzelfsprekend is het congres ook interessant voor de bestuurders van verenigingen en haar adviseurs.

07:30-08:00 uur           Welkom/Ontvangst

08:00-08:30 uur           Ontbijt

08:30-09:00 uur           Opening dagvoorzitters Rob en Emiel
Rob en Emiel verweven hun magie,cabaret, verwondering en humor in feel good permancse acts voor hun eigen theater shows en evenementen. Tijdes het Jaarcongres laten ze zien dat leren, inspireren en entertainmant prima samen kunnen gaan!

09:00-10:00 uur           Herman Pleij over de kracht van verenigingen
Aansluitend zal er een concrete vereniging aan het woord komen. In dit geval is dat Olaf Prinsen van de NVRD. Over het organiseren van een vereniging, het leiden ervan en welke strategische ontwikkeling deze vereniging heeft ondergaan.

10:00-10:30 uur           Reflectie op ochtend programma

10:40-11:25 uur           Learning labs
Deelnemers kunnen kiezen uit verschillende deelsessies. De centrale vraag is hoe je deze thema´s morgen kunt toepassen in jouw vereniging. Deelnemers moeten vooral hun ervaringen kunnen uitwisselen. Het doel van de learning labs zit vooral in het delen van kennis, ervaring, best practise en inhoud.

11:35-12:20 uur           Learning labs
Deelnemers kunnen kiezen uit  8 verschillende deelsessies.  De centrale vraag is hoe je deze thema´s morgen kunt toepassen in jouw vereniging. Deelnemers moeten vooral hun ervaringen kunnen uitwisselen. Het doel van de learning labs zit vooral in het delen van kennis, ervaring, best practise en inhoud.

12:30-12:45 uur           Intervisie
Aan welke learning labs heb je deel genomen en wat  is je het meest bij gebleven? Delen met je tafelgenoten
Op de tafels liggen enveloppen met de naam van het restaurant waar iedere groep heen gaat voor de lunch.

12:45-14:00 uur           Lunch

14:00-14:45 uur           Festival
Na de lunch treft iedereen elkaar weer in de centrale hal waar verschillende activiteiten plaatsvinden. Ook de mogelijkheid voor netwerken met een kopje koffie wordt geboden.

15:00-15:45 uur           Afsluiting door Rob en Emiel

15:45 16:45 uur           Bjorn Kuipers over Leiderschap
Topvoetbalscheidsrechter en succesvol ondernemer Björn Kuipers over leiderschap en de kunst om snel te beslissen, te blijven zorgen voor communicatie, jezelf te trainen en topfit te houden en perfect samen te werken, dat alles in dienst van een mooi spel voor spelers en fans.

16:45-17:00 uur          Bestuurswisseling

17:00-17:15 uur          (Muzikale) Afsluiting

17:15-19:30 uur          Borrel de luxe

Datum:            26 september 2019

Locatie:           Philharmonie, Lange Begijnestraat 11, Haarlem

Parkeren
In Haarlem zijn 5 parkeergarages met in totaal 2.900 parkeerplaatsen.

U kunt parkeren bij de volgende parkeergarages:

• De Appelaar [290] | Damstraat 12 | op 1 min. loopafstand (beperkt aantal plaatsen)
  • De Kamp [418] | De Witstraat 1 | op 7 min. loopafstand
  • Raaks [1000] | Zijlvest 45 | op 9 min. loopafstand
  • Stationsplein [448] | Lange Herenstraat 11 | op 10 min. loopafstand
  • Houtplein [752] | Wagenmakerslaan 1 | op 13 min. loopafstand

Openbaar Vervoer
Het Station Haarlem bevindt zich op 10 minuten loopafstand. U vertrekt vanaf Stationsplein (centrumkant) richting de Grote Markt via de Jansweg. Aan het einde van de Jansweg gaat u linksaf en vervolgens weer linksaf. U bent nu in de Lange Begijnestraat. De ingang van de Philharmonie bevindt zich aan uw rechterkant

Sprekers

Björn Kuipers key note spreker

Leiderschap voor topresultaten en momenten die we nooit vergeten

Dagvoorzitters : Rob en Emiel

Verrassend en Energiek!

Rob en Emiel verweven magie, cabaret, verwondering en humor in feel good performance-acts voor hun eigen theatershows en evenementen. Tijdens ons DNA Jaarcongres laten ze zien dat leren, inspireren en entertainment samen kunnen gaan.

Herman Pleij key note spreker

The voice of Holland

Herman Pleij houdt zich graag en veel bezig met wat Nederlanders onderscheidt, verdeelt en verbindt. We blijven het land van het verenigen waaraan iedereen mee mag doen, zelfs moet doen; van het met elkaar concurreren op gespeelde, gemeende en vooral goed georganiseerde manieren ; waar je een mening hebt, die je ook laat horen - en waar we gelukkig nog steeds tot overeenstemmingen komen.