rotterdam haalt weer groot congres binnen
Rotterdam heeft het bid voor het WMF meets IUPAC (mycotoxine) congres gewonnen. Dit congres vindt plaats van 5 tot 9 november 2012 in het Beurs-WTC Congress & Event Center. In totaal komen hiervoor 500 wetenschappers en mensen uit het bedrijfsleven naar Rotterdam. Voor de stad betekent dit een economische waarde van bijna 9 ton.

WMF staat voor World Mycotoxin Forum en IUPAC is de afkorting van International Union of Pure and Applied Chemistry. IUPAC is de hoofdvereniging en dit is één van de chemiecongressen van de vereniging. Mycotoxine is een bacterie die in graan zit en waardoor ziekten ontstaan. Het doel van dit congres is om het bewustzijn te vergroten van de gezondheidsrisico’s voor mens en dier door natuurlijke, giftige stofverontreiniging in landbouwproducten en zeevruchten. Er wordt gesproken over risicobeheer, technologieën en strategieën voor een minimale vervuiling. Heleen Bastiaanse, verbonden aan WMF meets IUPAC, heeft haar keuze op Rotterdam laten vallen vanwege de goede bereikbaarheid, de relatie tussen de haven en thema van het congres, de locatie Beurs-WTC en de inzet van het Stimuleringsfonds.