NIMA zoekt jong talent met maatschappelijke missie
07-12-2018 Ledennieuw

In januari 2019 start de eerste editie van de NIMA Impact Marketing Challenge. In dit programma ontwikkelen jonge marketingprofessionals nieuwe proposities voor de eigen organisatie om hun maatschappelijke impact te vergroten en hun marktpositie te verbeteren. In de challenge leren de marketingtalenten om baanbrekende initiatieven te ontwikkelen met meerwaarde voor de maatschappij, de doelgroep én het eigen bedrijf. Daarbij is er aandacht voor het creëren van draagvlak en het ontwikkelen en nemen van leiderschap.

Het programma vindt verspreid over een periode van drie maanden plaats, waarin de deelnemers hun bedrijf vertegenwoordigen en werken aan hun case onder begeleiding van experts uit de beroepsvereniging voor professionals in marketing. Bedrijven schrijven zich bij voorkeur in met teams van circa 3-4 young potentials. De NIMA Impact Marketing Challenge richt zich op bedrijven, waarvan het management gelooft in het belang van ondernemen met maatschappelijke meerwaarde en er voor openstaat de weg hiernaartoe te versnellen door het enthousiasme en de denkkracht van young potentials te benutten. Het streven is dat door de zichtbaarheid van het programma ook andere medewerkers en marketeers binnen de deelnemende en andere bedrijven geïnspireerd raken om stappen te zetten en impact te maken.

De NIMA Impact Marketing Challenge is een initiatief van de NIMA Community Wereldmarketeers en wordt mogelijk gemaakt met support van NIMA en de NIMA Community Young Professionals. In het eerste seizoen streven de initiatiefnemers naar 30 deelnemers van 10 bedrijven. De ondergrens is 18 deelnemers van 6 organisaties.

Over NIMA
Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken. Meer informatie: www.nima.nl.

- Partners -