Debattraining PolderBanen 2019
09-04-2019 Partner

Of je nu beleidsmedewerker, jurist, projectmedewerker of relatiemanager bent; goed overtuigen is een cruciale vaardigheid voor een succesvolle carrière. Iedereen heeft het wel eens gehad, iemand overbluft je met scherpe argumenten, nare beledigingen of een hoop (non)verbaal geweld, tijdens een overleg, presentatie of lastig gesprek. Je druipt af, met stomheid geslagen. Op weg naar buiten schiet het je ineens te binnen: dát had ik moeten zeggen!

In deze training leren we je beter te luisteren, argumenteren en presenteren door middel van het debat. Je leert hoe je gestructureerd een mening of argument kunt uitwerken, hoe je in 2 tot 3 minuten een overtuigend idee of voorstel kunt presenteren, hoe je goed kunt luisteren naar anderen en hoe je op een ontspannen manier om kunt gaan met kritische opmerkingen.

Het doel van de training is dat je steviger in je schoenen staat tijdens momenten dat je verbaal aan de lat staat, je je zekerder van jezelf voelt en meer plezier hebt in het spreken in het openbaar.

Samen met 23 andere (young) professionals nemen we je mee door de verschillende theoretische elementen van het debat. Daarna is het tijd om het debat in de praktijk te oefenen. De training zal worden afgesloten met een debatwedstrijd.

Programma:

14.00-17.00       Techniek & theorie

17.00-18.00       Pauze

18.00-20.30       Debatwedstrijd

Wanneer: Donderdag 23 mei van 14.00-20.30 uur
Waar: Het kantoor van Aedes – vereniging van woningcorporaties, Koningin Julianaplein 10, Den Haag
Wie: Professionals tot 35 jaar werkzaam bij een belangenorganisatie; er is plek voor 24 deelnemers.
Kosten: € 250,- (exclusief 21% BTW), maximaal 3 deelnemers per organisatie
Aanmelding: Mail contactgegevens en huidige functie naar info@polderbanen.nl*

De training wordt verzorgd door twee ervaren debaters en trainers, Patricia Wouda en Gerrit Jan Valk. Het debat-duo werd tweede bij het Nederlands Kampioenschap Beleidsdebatteren in 2017 en derde in 2016.

Gerrit Jan studeerde econometrie en begon zijn loopbaan bij KPN Research. Sinds 2003 werkt hij bij TNO en is nu Strategie Manager Energie. Daarnaast is hij gemeenteraadslid in Delft en freelance debattrainer voor politici, ondernemingsraden en professionals in binnen- en buitenland. Gerrit Jan won het landelijk CDA-debattoernooi in 2013 en 2014, was winnaar van het Brabants Debattoernooi in 2016 en was de beste debater op het Nederlands Kampioenschap Beleidsdebatteren in 2017.

Patricia studeerde politieke filosofie en rechtsfilosofie. Daarna was zij persvoorlichter bij de CDA-fractie in de Tweede Kamer, woordvoerder bij Delta Lloyd, adviseur public affairs bij het Waarborgfonds Eigen Woningen en was zij 8 jaar lid van de stadsdeelraad van Amsterdam-Noord. Zij werkt als docent Taalvaardigheid en Communicatie bij de Hogeschool van Amsterdam en is daarnaast al meer dan tien jaar freelance lobbyist en debattrainer. Patricia won het landelijk CDA-debattoernooi in 2009 en stond meerdere malen in de finales van debattoernooien.