3e Polderbanen debattoernooi
28-05-2019 Partner

Op donderdag 23 mei vond bij Aedes in Den Haag de derde editie plaats van de Polderbanen Debattraining. Deze training wordt jaarlijks georganiseerd door wervingsbureau Polderbanen en is bedoeld voor young professionals die werkzaam zijn bij belangenorganisaties (tot 35 jaar). Door middel van een masterclass debatteren leerden 23 deelnemers de basis van het debatteren. Daarna konden zij de theorie toepassen in het debattoernooi. In het toernooi gingen ze met elkaar in debat over de regulering van de verkoop van alcohol, het emissievrij maken van vervoer in de bebouwde kom en het traceerbaar maken van vlees. Vervolgens debatteerden 2 teams in het finaledebat met elkaar over het wel of niet invoeren van een bindend correctief referendum in Nederland. Dit debat werd gewonnen door Kim Koman (KNMvD), Joost de Goffau (Bouwend Nederland) en Roxy Taxq (ANWB).

Interesse in de volgende debattraining? Laat via deze link van je horen en meld je bij PolderBanen voor volgend jaar!

Geen gegevens gevonden