beste matchmaking app van de wereld

Geert van Wonterghem en zijn collega’s hadden de ambitie om de beste matchmaking app van de wereld te maken. Volgens hen is dat gelukt en nu is de ambitie om de beste te blijven.

We stellen Van Wonterghem een paar vragen. Zoals: heb je de app dan getest in de wereld? “We hebben MeetMatch toegepast in België en Nederland, maar ook in verschillende andere landen zoals de VS en Argentinië.  De app werkt in de verschillende werelddelen. Hoe snel het netwerken gaat, verschilt per land – Nederlanders zijn wat opener dan Belgen, maar bijvoorbeeld Argentijnen komen nog sneller tot afspraken.”

Hoe werkt het?
“Wat MeetMatch doet, is alle informatie die over een persoon of een bedrijf beschikbaar is, checken op relevante informatie voor jou. Met AI kunnen we op basis van die informatie de deelnemers van een event beoordelen op relevantie voor elkaar.  Je moet het je zo voorstellen dat je de andere deelnemers in de app terugvindt op basis van relevantie voor jou en dus niet, zoals meestal, op alfabet en volgens een paar algemene criteria.”

Versnellen
“Je kunt dit gebruiken om tijdens bijvoorbeeld het DNA Jaarcongres mensen te ontmoeten waar jij wat aan hebt. Via chat kun je op 26 september afspreken met jouw meest relevante contacten.  In bijvoorbeeld een speeddate situatie kun je het netwerken verder versnellen. In combinatie met de app is netwerken 40 X efficiënter dan zonder MeetMatch. En  je kunt de app bijvoorbeeld ook toepassen in een community zoals een vereniging, dus in een situatie waarin mensen op een door hen zelf gekozen moment op zoek gaan naar een contact.”

Evenement verrijken
“MeetMatch biedt realtime matching of vooraf geplande meetings, 1 op 1 of in een groep. Met de app kun je de evenementervaring verrijken, omdat je mensen bijvoorbeeld sneller kunt indelen in relevante groepen – op basis van bijvoorbeeld hun antwoord op een vraag. Dus je kunt als eventorganiser specifiek matchen op een bepaald thema.” Meetmatch ondersteunt verschillende networking formats. Dus je hoeft niet per se afscheid te nemen van een format waar je aan verknocht bent.

Open
Maar stel je bent iemand die heel veel mensen en verenigingsonderwerpen interessant vindt, werkt het dan ook? “Het is slimmer om zelf keuzes te maken, maar als je dat niet doet, komt de app met een contact waarvan gemiddeld gezien, de kans hoog is dat dit op de langere termijn een goed contact voor jou is.”

Aanmelden voor het DNA Jaarcongres kan nog.

meer over MeetMatch, www.meetmatch.biz/nl