webinar: digitalisering contributies

Door de coronacrisis hebben veel sectoren te maken met problemen rond betalingen. Er zijn vast ook al verenigingen die te maken krijgen met leden die vragen om uitstel of regelingen voor betaling van de contributie. Hoe ga je hier professioneel mee om? DNA organiseert op 18 juni een webinar met Lydia de Wit, VVCM.

De Vereniging voor creditmanagement (VVCM) verwacht zelf niet dat zij en haar leden ernstig financieel worden benadeeld door de coronacrisis. Verenigingsmanager Lydia de Wit: “Onze leden zijn werkzaam in alle sectoren dus het beeld varieert, maar creditmanagement is als vak in alle situaties relevant. Veel leden hebben het nu extra druk. Er zijn in veel sectoren betalingsregelingen nodig en we zien al heel wat faillissementen die goed afgehandeld moeten worden. Daarom vind ik het een goed idee om nu onze kennis op dit gebied te delen. Het kan verenigingen helpen om zelf hun creditmanagement te verbeteren en/ of hun leden hierin beter bij te staan.Dat doen we in het webinar digitalisering contributies.”

Innovator
De VVCM looft jaarlijks een innovatieaward uit. In 2018 is die gewonnen door Mail to Pay. Dit bedrijf ontwikkelde een systeem om afspraken rond betalen beter te monitoren en te managen en dat niet alleen voor de reguliere rekeningen en betalingen, maar ook als er betalingsregelingen zijn afgesproken. De Wit: “VVCM moet zelf wel laten zien wat goed creditmanagement is, daarom hebben we sinds kort een samenwerkingsovereenkomst met deze winnaar en zij helpen mee met dit webinar. De toekomst van creditmanagement is digitaal. dus waarom zou je de contributie ook niet digitaal incasseren? Een lid verwacht dit ook van een vereniging. Maar hoe pak je digitalisering aan als vereniging?  En welke ontwikkelingen gaan op het gebied van automatisering en robotisering hier komende jaren een rol in spelen? Daar gaan we in dit webinar op in.”

Meer informatie en aanmelden>