DNA Jaarcongres- Donderdag 18 november
10-09-2021 Nieuwsbericht

Na anderhalf jaar anders dan anders, hebben we geleerd dat veranderen leuker is als je zelf kan verzinnen wat en wanneer. Toch hebben we veel kunnen experimenteren en leren. Tijdens het digitale jaarcongres willen we je graag meenemen in de verschillende praktijkverhalen voor maar vooral ook ván de verenigingen. Wat hebben we geleerd en welke lessen nemen we mee naar de toekomst?.  INSCHRIJVEN

Arend Ardon is een van de sprekers op het jaarcongres. We kennen hem als de veranderexpert die organisaties leert om veranderingen niet van bovenaf uit te willen rollen maar om kleine verandervuurtjes op te stoken. Bovendien gaat veranderen niet supersnel. Ook al is de druk hoog, vertragende vragen zijn nodig, anders hol je terug naar het verleden. Ardon is ervan overtuigd dat mensen juist graag veranderen als ze daarmee verbetering kunnen brengen. Klassiek leiderschap creëert volgers, maar je kunt als leider ook een klimaat creëren waarin mensen zich uitgenodigd voelen om leiderschap te tonen. Volgen wat leden verlangen en traag versnellen, wat past beter bij een vereniging?

Het programma

10:00 uur Opening. De dagvoorzitter, Arend de Geus, zorgt ervoor dat het online jaarcongres met de volle energie en met focus wordt geleid!

10:15 uur. Resultaten Nationaal verenigings Onderzoek
We presenteren het rapport met daarin de belangrijkste thema's. Het rapport wordt na afoop van het jaarcongres gedeeld

11:00 uur. Chatroulette.
Een korte break in het programma en meteen ook de kans om kort kennis te maken met de andere deelnemers

11:15 uur. Learning labs.
Er zijn een aantal subsessies waar je aan kunt deelnemen. Heb je nog niet besloten aan welke je wilt deelnemen? Geen probleem, je kunt jouw keuze maken op het moment zelf.

• Learning lab 1. Ledenloyaliteit na corona. Hoe bouw en versterk je de relatie met je leden. Door: Roland Bulder/Neostaf
  • Learning lab 2. Effectieve brancheorganisaties, hoe impact creëren?. Dit verkennend onderzoek richt zich op de relatie tussen de effectiviteit van brancheorganisaties in deze veranderende omgeving en de leiderschapskenmerken waarover de verenigingsdirecteur dient te beschikken om de vereniging succesvol te kunnen laten zijn. Door: Brecht Grieten/FOCWA
  • Learning lab 3. Lobbytraject. De reisbranche is een van de sectoren die het zwaarst is geraakt door corona. De versoepelingen voor deze branche kwamen niet zomaar tot stand. Hoe voer je de lobby, balancerend tussen politiek Den Haag en jouw eigen achterban? Door: Frank Oostdam/ ANVR
  • Learning lab 4. Jouw slimme politieke monitor. De tweede helft van het politieke seizoen is weer begonnen. Polpo neemt je graag mee in de voordelen en mogelijkheden van het gebruik van een politieke monitor.
  • Learning lab 5. Hoe breng je digitaliseringsambities naar de praktijk. Een inspirerende sessie gegeven  door de vereniging Ineen.

12:00 uur Pauze met een twist

13:00 uur Keynote spreker Arend Ardon.
Kies je voor volgers of wil je leiders creëren?

14:00 uur Learning labs

• Learning lab 2. Lobbytraject. De reisbranche is een van de sectoren zwaar geraakt door corona. De versoepeling kwamen niet zomaar tot stand. Hoe voer je de lobby, balancerend tussen politiek Den Haag en jouw eigen achterban? Door: Frank Oostdam/ ANVR
  • Learning lab 3. Jouw slimme politieke monitor. De tweede helft van het politieke seizoen is weer begonnen. Polpo neemt je graag mee in de voordelen en mogelijkheden van het gebruik van een politieke monitor.
  • Learning lab 4. Invulling volgt zsm

14:45 uur. Uitreiking DNA Awards
Uitreiking van de DNA Award Vereniging 2021 en DNA Talent Award 2021. Wie is de bestendige versneller?

15:10 uur Afsluiting en borrel
Ook geven we je een kleine sneak preview van het Jaarcongres volgend jaar.....

INSCHRIJVEN

Geen gegevens gevonden