DNA podcast release: in gesprek met nevobo

Ontdek de nieuwste afleveringen van onze vierde DNA podcastserie, gerealiseerd in samenwerking met Skillstown. Door de podcasts bieden we een podium aan diverse verenigingen om hun licht te laten schijnen op belangrijke thema's zoals positionering, toekomstgericht verenigen, de rol van verenigingen als werkgevers en de nieuwe generatie. Cécile Veldman, directeur van DNA, gaat in gesprek met gasten om hun visies, successen en de belangrijkste uitdagingen te verkennen.

In gesprek met Nevobo
In de vijfde aflevering van deze zesdelige reeks gaat Cécile in gesprek met Peter van Tarel, manager Sport Development bij de Nederlandse Volleybalbond (Nevobo). Nevobo is een overkoepelende vereniging voor 950 volleybalclubs en 100.000 individuele leden. Cécile en Peter bespreken de veranderende rol van de vereniging. Nevobo zet zich in voor de professionalisering en toekomstzekerheid van de volleybalclubs.  Dit doen zij o.a. door een contributieverhoging op de ALV te bewerkstelligen. Zo kunnen alle leden financiële ondersteuning aanvragen wanneer zij een professional willen inhuren om de vrijwilligers te ontlasten en ondersteunen. Hoe werkt dit in de praktijk? Wat zijn de succesverhalen en uitdagingen? Dit en meer hoor je in deze podcast.

Luister mee!
Nieuwsgierig naar de teaser? Beluister deze op Spotify, of geniet van de volledige podcast via de online DNA Academie. Daar releasen we de komende tijd om de twee weken een nieuwe aflevering. Je kunt ook de eerste drie reeksen in hun geheel terugvinden. Ben je je inloggegevens kwijt? Vraag ze hier opnieuw aan.