innoveren door generaties heen: luc lejeune over het verenigingscongres

In de aanloop naar het jaarlijkse Verenigingscongres, georganiseerd door het DNA Kenniscentrum, gingen we in gesprek met Luc Lejeune. Als derde generatie verbonden aan Lejeune Association Management, is Luc van jongs af aan bekend met de wereld van verenigingsmanagement. Als jonge professional richt hij zich met name op maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Met zijn frisse blik en gedrevenheid streeft hij ernaar een blijvende impact te maken. In dit interview deelt hij zijn inzichten over het evenement.

Kun je jezelf kort voorstellen en vertellen waarom je je inzet voor de congrescommissie en wat je rol is?

"Zeker! Ik ben Luc Lejeune van Lejeune Association Management. Wij helpen 25 nationale en internationale brancheverenigingen met hun management. Mijn betrokkenheid bij de congrescommissie begon vorig jaar met mijn deelname aan de talentengroep van DNA. Naar aanleiding daarvan ben ik gevraagd om als vertegenwoordiger van de jonge generatie verenigingsprofessionals een bijdrage te leveren aan het Verenigingscongres. Dit doe ik met veel enthousiasme omdat het de perfecte gelegenheid biedt om de verbinding tussen generaties binnen het verenigingsmanagement te versterken."

Wat zijn volgens jou de hoogtepunten van het komende Verenigingscongres?

"Het absolute hoogtepunt is de locatie: het circuit van Zandvoort, recent uitgeroepen tot het meest duurzame circuit op de Formule 1-kalender. Dit sluit naadloos aan bij ons hoofdthema 'energie voor de toekomst' en voegt een extra dimensie toe aan onze discussies over duurzaamheid en innovatie."

Waarom is deelname aan het Verenigingscongres belangrijk en wat kunnen deelnemers verwachten?

"Het Verenigingscongres is de ideale plek om te netwerken met professionals die zich bezighouden met maatschappelijke en klimaatvraagstukken. Deelnemers kunnen veel leren van elkaars ervaringen en krijgen handvatten om belangrijke thema's aan te pakken binnen hun organisaties. Wat je kunt verwachten?  Een flinke dosis inspiratie, praktische tips en frisse ideeën om nog beter te kunnen verenigen."

Wil je graag deelnemen aan het Verenigingscongres op 4 oktober 2024? Boek dan hier je ticket. Wil je met meer dan 2 collega's komen? Dan kunnen we jou een speciale aanbieding doen. Neem voor de mogelijkheden en voorwaarden contact op met Atty van der Schoot.