lydia de wit : energie opdoen voor de toekomst tijdens het verenigingscongres

Lydia de Wit, een gedreven verenigingsprofessional, is al meer dan 16 jaar actief in verenigingen en vanaf het begin betrokken bij DNA. Naast haar rol als redactielid en journalist van VM, speelt ze nu een cruciale rol in de congrescommissie van het Verenigingscongres. Lydia’s ervaring als verenigingsmanager bij Bouwend Nederland en haar passie voor het organiseren van evenementen maken haar onmisbaar voor de commissie. In dit interview deelt ze haar kijk op het Verenigingscongres.

Kun je iets vertellen over jouw bijdrage aan de congrescommissie?

“Met mijn achtergrond en betrokkenheid bij DNA kon ik geen nee zeggen tegen deelname aan de congrescommissie. Ik heb talloze DNA-congressen bijgewoond en altijd een mening gehad over de inhoud en opzet. Nu krijg ik de kans om daadwerkelijk bij te dragen. Ik help mee met de inhoudelijke planning en het selecteren van inspirerende sprekers, zodat het congres voor iedereen relevant en waardevol is.”

Wat worden volgens jou de hoogtepunten van het congres?

“De unieke locatie is zeker een hoogtepunt. Dit jaar hebben we een prachtige plek gekozen die perfect past bij het thema ‘Energie voor de Toekomst’. De onderwerpen en sprekers zijn zorgvuldig gekozen en gericht op thema’s die elke verenigingsprofessional raken, ongeacht je functie of de sector waarin je werkt. Het maakt niet uit voor welke vereniging je werkt, er is voor ieder wat wils. Iedereen kan hier energie opdoen voor de toekomst van hun vereniging en leden.”

Waarom mag je het Verenigingscongres niet missen?

“Het Verenigingscongres is een geweldige gelegenheid om te leren en geïnspireerd te raken door collega’s uit het hele land. Het thema ‘voor en door leden’ staat centraal, wat betekent dat we elkaar inspireren en van elkaar leren. Naast de boeiende sessies en workshops is er volop gelegenheid om te netwerken en ideeën uit te wisselen. Je gaat gegarandeerd naar huis met nieuwe inzichten en een rugzak vol energie om je vereniging verder te ontwikkelen.”

Wil je graag deelnemen aan het Verenigingscongres op 4 oktober 2024? Boek dan hier je ticket. Wil je met meer dan 2 collega's komen? Dan kunnen we jou een speciale aanbieding doen. Neem voor de mogelijkheden en voorwaarden contact op met Atty van der Schoot.