nieuw! DNA focusgroepen

Vanuit DNA starten we met Focusgroepen: netwerken op onderwerp. Het is namelijk gebleken dat onze leden graag met vakgenoten hun kennis en ervaring over bepaalde onderwerpen willen delen en hun cases willen voorleggen.

Het doel van de focusgroepen is om in informele setting van elkaar te leren en inspiratie op te doen voor je eigen vereniging. Voor de volgende thema’s hebben we dit in gang gezet: vrijwilligersbeleid, verdienmodellen en verenigingsontwikkelingen. De eerste meetings staan gepland voor september.

Vrijwilligersbeleid
Een aantal van onze leden heeft te maken met vrijwilligers: een aparte tak van sport. Binnen de Focusgroep Vrijwilligers brengen we de verenigingen samen die werken met vrijwilligers. We maken het mogelijk om in een bredere setting met elkaar van gedachten wisselen over dit onderwerp.
De eerste bijeenkomst staat gepland op 27 september om 13.00 uur in Bunnik.

Verdienmodellen
Onder andere uit de terugkoppeling van de vragenronde van maart blijkt dat er veel interesse is in het onderwerp verdienmodellen om samen van gedachten te wisselen, inspiratie op te doen en de eigen ervaringen te delen.
Deze focusgroep komt voor het eerst bijeen op 21 september om 15.00 uur in Bunnik.

Verenigingsontwikkelingen
Deze focusgroep biedt ruimte voor het uitwisselen van learnings en ervaringen tussen professionals die bijvoorbeeld bezig zijn met groei, innovatie, (vernieuwde) businessmodellen, digitale transformatie binnen de context van verenigingen.
Op 21 september om 10.00 uur vindt de eerste meeting van deze Focusgroep plaats in Bunnik.

Leden
Op dit moment peilen we de interesse in het onderwerp Leden: hoe ziet het lid van nu eruit? En in 2030? Wat zoekt hij in het lidmaatschap en hoe houden wij hem tevreden? Hoe ver ga jij hierin? Over dit soort vragen is het soms fijn om te sparren met vakgenoten. Bij de ene vereniging ben je accountmanager en bij een andere vereniging ben je bijvoorbeeld relatiebeheerder of hoofd ledencontact. What’s in a name? Gemene deler zijn de leden en die staan altijd centraal. Toch? Waar loop jij tegenaan met je leden? Lijkt het je leuk om hierover mee te praten en je ervaringen te delen in de focusgroep Leden? Laat het ons weten!

Praat je mee?
Wil je je aansluiten bij een van de groepen of wil je er meer over weten? Stuur dan een e-mail naar José via jose@wijzijndna.nl. Heb je een ander onderwerp waarvoor je graag aan een focusgroep deel wilt nemen, laat het ons dan ook weten.