nieuw DNA partner: be-tim

Verenigingen zorgen voor verbinding in onze samenleving. DNA brengt verenigingen uit het hele land bij elkaar. Maar dat niet alleen, als partner van DNA kun je je als organisatie aansluiten bij het DNA partnernetwerk. Door hen onderling te verbinden ontstaan mooie initiatieven. Samen met onze partners zetten we ons in om onze leden te ondersteunen bij actuele vraagstukken. Met trots hebben we onlangs Tim van der Rijken (Be-TIM) aan het DNA partnernetwerk toegevoegd. Wij stellen hem graag aan je voor.

Tim van der Rijken, eigenaar van Be-Tim, heeft écht een hart voor verenigingen. Als je zijn bestuurlijke jaren in de leerlingenbond op de middelbare school meerekent is hij al meer dan 30 jaar actief in het maatschappelijk middenveld. En nog steeds fascineert het hem! Vanuit verschillende rollen heeft hij zich ingezet voor diverse verenigingen en hij hoopt dit, -mede door het partnership met DNA-, nog lang te kunnen doen.

Helemaal onbekend is Tim niet voor DNA. De afgelopen jaren hebben we al in diverse vormen met elkaar samengewerkt. Bijvoorbeeld bij het Nationaal verenigingsonderzoek, het talentenprogramma van de DNA academie en in de redactie van VM. Hier heeft hij met veel plezier zijn waardevolle bijdrage aan geleverd.

Samen kom je verder
Op dit moment is Tim actief bij twee brancheorganisaties. Vanaf de zomer mag hij hier een beroepsorganisatie aan toevoegen. Hij gaat zich hier inzetten als bestuurslid, toezichthouder en voorzitter. Naast deze activiteiten geeft hij trainingen voor bestuurders en helpt hij zeer uiteenlopende verenigingen bij governance-, strategie- en samenwerkingsvraagstukken.

Wat we nog kunnen verwachten van dit partnership? ‘Samen met DNA heb ik een nieuw leiderschapsprogramma voor ervaren directeuren ontwikkeld en zijn we bezig met een handboek voor bestuurders dat volgend jaar verschijnt.’  Kortom; door de samenwerking met DNA komen we elke keer weer tot nieuwe waardevolle initiatieven voor verenigingen.

Wil je meer weten over Tim van der Rijken? Bekijk dan hier zijn partnerpagina.