preview programma: hét verenigingscongres

Het programma van het Verenigingscongres bestaat o.a. uit verschillende subsessies waar je kunt kiezen uit een aantal toonaangevende sprekers, best practices van verenigingen zoals BOVAG FietsersbondANWB en roundtables van onze partners. Om je een idee te geven hoe de dag eruit komt te zien delen we alvast een preview van het programma. Het definitieve programma volgt na de zomervakantie.

Onze dagvoorzitter Peter van drunen zal het Verenigingscongres hosten. Vanaf 9.30 uur ben je welkom bij de Van Nelle Fabriek te Rotterdam. Om 10.00 uur starten we de dag met een plenaire sessie. Niels Hansen, tijdsgeest-expert en Futurise® Maestro, geeft ons meer richting en perspectieven. Hij belicht voor ons de maatschappelijke trends en ontwikkelingen in de samenleving en vertaald deze door naar verenigingen. Vervolgens gaan we in drie rondes van 45 min uit elkaar voor de verschillende subsessies. Elke ronde kun je zelf kiezen welke subsessie je gaat volgen.

Het voorlopige programma in het kort

Subsessie ronde 1 | 11.15 uur - 12.00 uur

• Spreker: Bovag / Fresh Forward Onderwerp: Hoe voer je strategische veranderingen door?
  • Spreker: Frank Peters, auteur van het boek 'Van winst naar waarde'  Onderwerp: Hoe voeg je meer waarde toe aan het lidmaatschap?
  • Spreker: volgt Onderwerp: volgt

Netwerklunch | 12.00 uur - 13.45 uur

Subsessie ronde 2 | 14.00 uur - 14.45 uur

• Spreker: Mark van Vuuren, universitair hoofddocent organisatiecommunicatie en auteur Onderwerp: Positieve organisatiewetenschappen
  • Spreker: Houda Loukili, spreker coach en consultant Onderwerp: Inclusiviteit
  • Spreker: ANWB en de Fietserbond Onderwerp: Vrijwilligersmanagement; durf jij het anders te doen?

Subsessie ronde 3 | 15.00 uur - 16.45 uur

• Spreker: Ivan Pouwels, auteur Vereniging 3.0 en verder Onderwerp: Vereniging 3.0 en verder
  • Spreker: Het Koornetwerk Onderwerp: Hoe geef je samenwerkingen / allianties vorm?
  • Spreker: volgt Onderwerp: volgt
  • 2 partner roundtables

We sluiten de dag af met een korte wrapup. Vanaf 16.15 uur kun je tijdens de gezellige borrel napraten en netwerken met andere verenigingsprofessionals.  Het beloofd een inspirerende dag te worden en we hopen dat je komt. Bestel hier je ticket

- Dit programma is onder voorbehoud. Wijzigingen en aanvullingen kunnen worden doorgevoerd.-