oosthoek voorzitter nvtb

De Nederlandse Vereniging van Taxateurs van Bomen (NVTB) verwelkomd een nieuwe directeur: Dick Oosthoek is per 1 december toegetreden tot de vereniging. Hij volgt daarmee voorganger Ceciel van Iperen op die eind 2019 haar termijn beëindigde. Dat laat NVTB weten in een persbericht.

Als directeur bij stichting Groenkeur, bekend van het kwaliteitskeurmerk, is Dick Oosthoek geen onbekende in het vak. Hij is daar onder meer verantwoordelijk voor de Beoordelingsrichtlijn Boomverzorging. Feitelijk gezien neemt hij vice-voorzitter Bart van der Klugt over die het stokje van Ceciel van Iperen overnam toen ze eind 2019 afscheid nam van de vereniging.

Nieuwe koers

Via het persbericht laat NVTB weten dat Oosthoek op het juiste moment instapt. 'De vereniging is bijna zover is om de nieuwe koers kenbaar te maken aan de buitenwereld. De website is recentelijk vernieuwd, de kwaliteitstoetsing wordt nog verder aangescherpt, nieuwe richtlijnen zijn in de maak en Oosthoek staat voor de uitdaging om de maatschappelijke relevantie van het boomtaxateurschap verder uit te dragen bij overheden, verzekeraars en overige boomeigenaren. De NVTB begint met Oosthoek voluit aan het nieuwe jaar', schrijft de vereniging.

De Nederlandse Vereniging van Taxateurs van Bomen

De NVTB staat bekend om haar expertise bij schades aan bomen en voor het taxeren van de vervangingskosten van bomen. De circa 40 leden zijn verplicht hun vakkennis actueel te houden en regelmatig het veld in te gaan om taxaties uit te voeren. Verder moeten ze een minimumaantal bijeenkomsten en workshops bijwonen.