Vereniging 3.0 en verder – De vernieuwing van verenigingen in de praktijk

In deze herziene uitgave zijn de meeste recente ontwikkelingen in verenigingen benoemd en wordt een perspectief geschetst dat verder gaat dan ‘3.0’. Het biedt verenigingsprofessionals en bestuurders een antwoord op actuele vraagstukken en daagt hen uit om kansen te pakken die vernieuwing en innovatie kunnen bieden. Daarnaast is er veel ruimte gelaten voor de verhalen van verenigingsprofessionals uit de praktijk.

Na het verschijnen van ‘Vernieuwen met Vereniging 3.0’ in 2019 is er veel gebeurd in de wereld van verenigingen. Onder andere de pandemie en de hectiek van de periode na Covid hebben op veel verenigingen grote impact gehad. Wat betekent dit voor de koers die verenigingen varen? Is de strategie nog wel actueel? En hoe zit het met de toegevoegde waarde voor leden?

“Er is mij vaak gevraagd naar ‘de volgende stap’. Of er na 3.0 een vereniging 4.0 komt en hoe die er dan uit ziet. Daarom ben ik erg blij dat, in samenwerking met Cooperation Next, DNA en Wissenraet Van Spaendonck, deze herziene versie tot stand is gekomen. Het biedt waardevolle aanvullingen en nieuwe inzichten in de ontwikkeling van verenigingen”, aldus Ivan.

Positioneren, innoveren en ontwikkelen in de praktijk

Vereniging 3.0 helpt verenigingen om een antwoord te vinden op de vraag naar meer toegevoegde waarde en modernisering van het bestaande verenigingsmodel. Het daagt verenigingen uit om het pad van de reactieve belangenbehartiging, ultieme dienstverlening aan leden en bewegingsloze besluitvorming te verlaten en samen met leden te zoeken naar een nieuwe positie in de samenleving en het eigen domein.

Jouw bestelling wordt gefactureerd vanuit het DNA Kenniscentrum. Alle bedragen zijn exclusief BTW en verzendkosten.

Niet leden:
34,95
Leden:
34,95
Vereniging 3.0 en verder – De vernieuwing van verenigingen in de praktijk bestellen
Verzend adres is hetzelfde als factuur adres:
Factuur adres:

Een ogenblik geduld a.u.b. uw aanvraag wordt verwerkt.
Bestelling geplaatst
Er is een fout opgetreden bij het versturen van uw gegevens, probeer het nogmaals.
Fout in de captcha!